|
Predpisi
Na podlagi četrtega odstavka 35. člena zakona o geodetski dejavnosti (Uradni list RS, št. 8/00) izdaja minister za okolje in prostor
Pravilnik o vrstah in vsebini potrdil iz zbirk geodetskih podatkov
1. člen
Ta pravilnik določa vrsto in vsebino potrdil o zadnjih vpisanih podatkih zemljiškega katastra, katastra stavb in registra prostorskih enot (v nadaljnjem besedilu: potrdila iz zbirk geodetskih podatkov), ki se vodijo v okviru državne geodetske službe in se izdajajo proti plačilu taks v skladu z zakonom, ki ureja upravne takse.
2. člen
Geodetska uprava Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: geodetska uprava) izdaja naslednja potrdila iz zbirk geodetskih podatkov:
1. podatki o parceli:
- načrt parcele
- opisni podatki o parceli
2. posestni list
3. lastninski list4. podatki o stavbi:
- podatki o naslovu stavbe
- opisni podatki o stavbi
- opisni podatki o delu stavbe.
3. člen
Potrdilo iz zbirk geodetskih podatkov mora obvezno vsebovati:
- podatke, ki so za posamezno potrdilo iz zbirk geodetskih podatkov določeni s tem pravilnikom;
- številko potrdila in datum izdelave potrdila, ki izkazuje čas, na katerega se podatki iz potrdila nanašajo, oziroma datum
stanja zbirke geodetskih podatkov, ki ga potrdilo izkazuje;
- podatke o organizacijski enoti geodetske uprave, ki je potrdilo izdelala;
- ime in priimek ter podpis osebe, ki je potrdilo izdala;
- podatke o nosilcu javnega pooblastila, ki je potrdilo izdelal in izdal, vključno z navedbo javnega pooblastila;
- žig geodetske uprave ali nosilca javnega pooblastila.
Potrdila iz zbirk geodetskih podatkov se lahko izpisujejo skupaj. Če se potrdila iz zbirk geodetskih podatkov izpišejo skupaj, se upravne takse obračunajo za vsako potrdilo posebej.
4. člen
Podatki o parceli se izdajo v dveh potrdilih, in sicer kot :
- načrt parcele
- opisni podatki o parceli.
Načrt parcele je potrdilo o legi in obliki parcele. Načrt parcele je kopija zemljiško-katastrskega načrta ali izris iz digitalne baze. Načrt parcele mora poleg parcele, za katero je dana vloga za izdajo potrdila, vsebovati tudi prikaz celih ali delov sosednjih parcel, ime in šifro katastrske občine ter številko parcele, za katero je načrt izdelan. Načrt parcele vsebuje za dokončne parcele podatek o natančnosti določitve zemljiškokatastrskih točk, za parcele, ki niso dokončne, pa podatek o merilu izvornega načrta.
Načrt parcele se izdela v formatu A4 ali A3. Merilo načrta se lahko prilagodi formatu.
Načrt parcele se lahko izdela na enem listu za več sosednjih parcel istega lastnika skupaj. Tako izdelan načrt parcele se šteje za eno potrdilo.
Opisni podatki o parceli vsebujejo naslednje podatke: podatke o lastniku, kot je vpisan v zemljiškem katastru (ime in priimek, datum rojstva in naslov za fizične osebe oziroma firma, matična številka in sedež za pravne osebe), ime in šifro katastrske občine, številko parcele, vrsto rabe, katastrski razred (če je vrsta rabe katastrska kultura), površino, številko zemljiškoknjižnega vložka in številko posestnega lista ter podatek o tem, ali je parcela dokončna ali ne.
Opisni podatki o več parcelah, ki so v lasti istega lastnika ali solastnikov in ležijo v eni katastrski občini, se štejejo za eno potrdilo.
5. člen
Posestni list je izpis podatkov o nepremičninah v eni katastrski občini, ki so v lasti istega lastnika ali solastnikov.
Posestni list vsebuje naslednje podatke: ime in šifro katastrske občine, številko posestnega lista, podatke o lastniku, kot je vpisan v zemljiškem katastru (ime in priimek, datum rojstva in naslov za fizične osebe oziroma firma, matična številka in sedež za pravne osebe), delež lastništva in skupni katastrski dohodek v okviru tega posestnega lista ter za vsako parcelo v okviru posestnega lista naslednje podatke: številka parcele, vrsta rabe, katastrski razred, površina, katastrski dohodek in številka zemljiškoknjižnega vložka. Posestni list vsebuje podatek o katastrskem razredu in katastrskem dohodku, če je vrsta rabe parcele katastrska kultura.
Sestavni del posestnega lista je zbirnik površin in katastrskega dohodka po vrstah rabe.
6. člen
Lastninski list je zbir podatkov o površinah in katastrskem dohodku po vrstah rabe parcel, ki jih ima posamezen lastnik v Republiki Sloveniji.
V lastninskem listu so navedene številke vseh posestnih listov, v katerih so evidentirane nepremičnine, ki so v lasti ali v solasti istega posameznika, ne glede na delež solastništva.
Poleg podatkov iz prvega odstavka tega člena lastninski list vsebuje še naslednje podatke: podatke o lastniku, kot je vpisan v zemljiškem katastru (ime in priimek, datum rojstva in naslov za fizične osebe oziroma firma, matična številka in sedež za pravne osebe), šifro in ime katastrske občine, številko posestnega lista, organizacijsko enoto geodetske uprave, ki vodi podatke iz posestnega lista, delež lastništva, katastrski dohodek za cel posestni list in katastrski dohodek za delež lastništva.
7. člen
Podatki o stavbi se izdajo v treh potrdilih, in sicer kot:
- podatki o naslovu stavbe
- opisni podatki o stavbi
- opisni podatki o delu stavbe.
Podatki o naslovu stavbe vsebujejo naslednje podatke: ime in šifra občine, ime in šifra naselje, ime in šifra ulice, hišna številka, dodatek k hišni številki, ime in številka pošte ter ime in šifra katastrske občine.
Opisni podatki o stavbi vsebujejo naslednje podatke: ime in šifro katastrske občine, identifikacijsko številko stavbe in številko parcele, na ali pod katero je stavba oziroma je z njo funkcionalno povezana.
Opisni podatki o delu stavbe vsebujejo naslednje podatke: ime in šifro katastrske občine, identifikacijsko številko dela stavbe, površino dela stavbe, način določitve površine in namembnost dela stavbe.
8. člen
Podatki o naslovu stavbe bodo vsebovali ime in številko pošte po uvedbi območij pošt v register prostorskih enot.
9. člen
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 451-00-4/00
Ljubljana, dne 21. novembra 2000
Minister za okolje in prostor
prof. dr. Andrej UMEK
O b r a z l o ž i t e v :
Pravna podlaga za sprejem Pravilnika o vrsti in vsebini potrdil iz zbirk geodetskih podatkov je četrti odstavek 35. člen zakona o geodetski dejavnosti (Uradni list RS, št. 8/00).
Pravilnik o vrsti in vsebini potrdil iz zbirk geodetskih podatkov (v nadaljnjem besedilu: pravilnik) glede vrste potrdil, ki se iz zbirk geodetskih podatkov - zemljiškega katastra, katastra stavb in registra prostorskih enot, izdajajo strankam na njihovo zahtevo proti plačilu upravnih taks, v celoti povzema ureditev iz tar. št. 4 Zakona o upravnih taksah (Uradni list RS, št. 8/00 in 44/00). Proti plačilu upravnih taks se izdajajo potrdila o zadnjih vpisanih podatkih zemljiškega katastra, katastra stavb in registra prostorskih enot, arhivski podatki (npr. posestni list na stanje 1/12-1999, če se je le-to do sedaj spremenilo) pa se izdajajo proti plačilu stroškov po uredbi o tarifah za izdajanje geodetskih podatkov, ki določa način vrednotenja in obračunavanja stroškov v zvezi z izdajanjem geodetskih podatkov iz zbirk geodetskih podatkov, ki jih vzpostavlja in vodi Geodetska uprava Republike Slovenije. Taka ureditev izhaja iz novega zakona o evidentiranju nepremičnin, državne meje in prostorskih enot (Uradni list RS, št. 52/00).
Zaradi jasnosti in doslednosti pri izdajanju potrdil so v prvem odstavku 3. člena pravilnika določene obvezne vsebine, ki jih mora vsebovati vsako potrdilo, in sicer:
a) vsebina, ki je za posamezno potrdilo iz zbirk geodetskih podatkov določena s tem pravilnikom;
b) za izdajanje potrdil (izpisov in izrisov) se uporabljajo določbe zakona, ki ureja splošni upravni postopek, o potrdilih;
c) v vsakem potrdilu morata biti navedena številka potrdila in datum njegove izdelave, ki izkazuje čas, na katerega se podatki iz potrdila nanašajo. Ta obvezna vsebina izhaja iz novega zakona o evidentiranju nepremičnin, državne meje in prostorskih enot (Uradni list RS, št. 52/00).
Drugi odstavek 3. člena pravilnika določa, da se potrdila iz zbirk geodetskih podatkov, če to omogoča tehnika izdajanja podatkov, lahko izpisujejo skupaj, vsako izdano potrdilo pa se obračunava posebej.
Vsebino potrdil iz zbirk geodetskih podatkov, ki doslej ni bila določena (čeprav se ta potrdila izdajajo že vrsto let), pravilnik za vsako posamezno potrdilo natančno določa v 4. do 7. členu.
V tarifni številki 4 zakona o upravnih taksah (Uradni list RS, št. 8/00 in 44/00) niso navedene enote, za katere se potrdila iz zbirk geodetskih podatkov izdajajo - npr. potrdilo za eno parcelo ali več parcel. Pravilnik določa enote tako, da se potrdila izdajajo za parcelo (podatki o parceli), za območje posamezne katastrske občine (posestni list), za območje Republike Slovenije (lastninski list), o stavbi, delu stavbe in njenem naslovu pa se izda posamezna potrdila. Ker so stranke pogosto lastniki večjega števila (manjših) parcel in v večini primerov zahtevajo izdajo potrdil o podatkih o parceli (načrt parcele ali opisne podatke o parceli), je v četrtem odstavku 4. člena pravilnika določeno, da se načrt parcele lahko izdela na enem listu za več sosednjih parcel (istega lastnika) skupaj, tako izdelan načrt pa se šteje za eno potrdilo, pri čemer se za sosednje parcele štejejo tiste parcele, ki se jih da prikazati na istem izseku zemljiško-katastrskega načrta. V šestem odstavku istega člena pa je določeno, da se za eno potrdilo štejejo opisni podatki, ki jih izda Geodetska uprava Republike Slovenije za vse parcele, ki jih ima stranka v posamezni katastrski občini (če je stranka lastnik več parcel v več katastrskih občinah - npr. v treh, in zahteva izdajo potrdila o parcelah, ki ležijo v dveh katastrskih občinah, mora plačati upravno takso za dva izdana potrdila).
Posestni list je izpis podatkov o nepremičninah v eni katastrski občini (zemljišč in/ali stavb, ki se vodijo v zemljiškem katastru in katastru stavb), ki so v lasti istega lastnika ali solastnikov, ki imajo na nepremičninah v isti katastrski občini enake deleže. Kadar imajo solastniki na nepremičninah v isti katastrski občini različne deleže, je posestnih listov več. Lastninski list pa je zbir podatkov o tem, v katerih posestnih listih so evidentirane nepremičnine, ki jih ima posameznik - lastnik ali solastnik v Republiki Sloveniji, oziroma zbir podatkov o površinah in katastrskem dohodku po vrstah rabe. Vsebina lastninskega lista, ki ga kot potrdilo izdaja geodetska uprava, ni enaka vsebini evidenčnega lista B, ki sestavlja zemljiškoknjižni vložek, v katerega se vpisujejo nepremičnine v zemljiški knjigi. Posestni oziroma lastninski list vsebujeta tudi podatek o katastrskem dohodku kmetijskih zemljišč, ki ni temeljni podatek zemljiškega katastra. Katastrski dohodek kmetijskih in gozdnih zemljišč je dohodek iz kmetijstva, ugotovljen po predpisih o ugotavljanju katastrskega dohodka. Na podlagi zakona o ugotavljanju katastrskega dohodka se le-ta ugotavlja za vsako katastrsko kulturo in vsak katastrski razred zemljišč v katastrskem okraju. Katastrski dohodek se izračuna na podlagi lestvic, ki jih določa Ministrstvo za finance, in se pripiše posamezni parceli v zemljiškem katastru.
Pravilnik določa vsebino posestnega lista in lastninskega lista, ki se izdajata iz zemljiškega katastra, ne pa tudi vsebine teh potrdil, ki se bosta izdajali iz katastra stavb. Ko bo vzpostavljen kataster stavb, bo geodetska uprava predlagala dopolnitev tega pravilnika in določila vsebino posestnega lista in lastninskega lista, ki se bosta izdajala iz katastra stavb.
Podatki o stavbi se izdajo v obliki treh potrdil, in sicer se podatki o naslovu stavbe izdajajo iz registra prostorskih enot, opisni podatki o stavbi in opisni podatki o delu stavbe pa iz katastra stavb. Podatki o stavbi, ki jih iz zbirk geodetskih podatkov izdaja geodetska uprava, ne pomenijo legalizacije objektov, ki so zgrajeni brez predpisanih dovoljenj (črne gradnje), saj je legalizacija takšnih objektov dopustna le na način in pod pogoji, ki jih določajo predpisi s področja urejanja prostora.
Uveljavitev tega pravilnika ne bo imela nobenih (novih) finančnih posledic za stranke in tudi ne za Geodetsko upravo Republike Slovenije, saj se obračunavanje oziroma plačevanje upravnih taks ne ureja s tem pravilnikom, ampak z zakonom o upravnih taksah (Uradni list RS, št. 8/00 in 44/00).
|
|