Ko se odločite za dieto oz. hujšanje, je najbolje, da si postavite jasen cilj o tem, kakšno težo želite doseči in v kolikšnem času. Povdarek je na “težo doseči” in ne “koliko kilogramov izgubiti”. Zakaj? Zato ker, ko hujšate pravilno, ne samo da izgubljate maščobo, temveč pridobivate tudi na mišični masi. Kar pomeni, da ko pravilno hujšate (torej vključujoč gibanje, po možnosti s cikliranjem kratke, intenzivne vadbe in počitka), ne samo, da hitro izgubljate odvečno maščobo, tudi mišično maso si povečujete. To se lahko sprva odraža tako, da začnejo kilogrami, po začetni fazi, ko hitro izgubljate telesno tekočino, odpadati nekoliko počasneje. Brez skrbi, to je v bistvu dober znak.

Potrebno je namreč vedeti, da vsako nezdravo hujšanje “napade” mišično maso, kar povzroči, da po shujševalni kuri vaše telo izgleda dokaj ohlapno, po domače rečeno kost in koža, pomanjkanje energije in ostali spremljajoči znaki… No, morda je to malo pretiran izraz, vendar želim s tem povdariti to, da ko hujšate hitro, s tem hitro izgubljate telesno tekočino in mišično maso sl.wikipedia.org. Telesna maščoba ne gre dol tako zlahka in tako hitro, kot bi si večina morda želela, saj ima telo svojo inteligenco in “ve”, kaj se s telesom dogaja, sploh če se to dogaja konsistentno.

Recimo, da se odločite za hujšanje in najdete neko, sebi primerno dieto, oziroma način, metodo hujšanja, po kateri nameravate hujšati. Večina diet in načinov hujšanja, ki so poznane v medijih, med ljudmi in v raznoraznih revijah, deluje po principu odrekanja, torej so to večinoma restriktivne diete. To pomeni, da neka restriktivna dieta ali hujšanje deluje po sistemu zmanjševanja, bodisi vnosa količine kalorij, bodisi določene vrste hrane, kar v obeh primerih, ne samo, da ni zdravo, tudi trajnih rezultatov ne prinese.

Naj navedem primer… recimo, da se odločite shujšati z neko “revolucionarno” dieto in to delate recimo 2-3 mesece. Skozi celotno dieto se držite predpisanih pravil diete in se prehranjujete tako, kot vam dotična dieta ali metoda hujšanja predpisuje.

Kako se na to odzove telo https://sl.wikipedia.org/wiki/Montignacova_metoda?

Telo se odzove na zelo logičen način. Namreč, telo “zazna”, da sedaj prejema manj hrane, kot jo je prejemalo pred dieto, pred obdobjem hujšanja. In zato se na to odzove tako, da hrano, ki jo zaužijete med dieto oz. hujšanjem, prične shranjevati v maščobno tkivo! Zakaj? Zato, ker telo razmišlja na način… “Hrane mi primanjkuje, torej moram narediti zalogo za vsak slučaj, če bo to trajalo dlje časa, oziroma, če se to “stradanje” še kdaj ponovi“. In potem pridno skladišči določen odstotek zaužitih kalorij in jih pretvarja v maščobo, ki se na vašem telesu odraža v vsem nam že dobro poznanih oblikah.

Seveda se na začetku teh raznih hitrih diet in metod hujšanja lahko počutite dobro, polni energije in sploh ok https://sl.wikipedia.org/wiki/Pripravki_za_huj%C5%A1anje. Ste se morda vprašali zakaj? Odgovor je spet logičen… telo ste celo svoje življenje “filali” z nezdravo hrano oziroma v prevelikih količinah, zelo verjetno ste se tudi premalo gibali in nasploh živeli nezdravo (da, tudi, če ne pijete alkohola in ne kadite, to še ne pomeni, da živite zdravo!), zdaj pa ste se naenkrat odločili za neko dieto in ker je ta dieta ali metoda hujšanja zelo verjetno restriktivna, torej v določenih pogledih omejujoča, ste telesu pravzaprav naredili uslugo.

Zakaj? Zato, ker to po svoje za telo pomeni oddih, saj mora sedaj, tekom diete, periode hujšanja, prebaviti dosti manj hrane in obenem prejema dosti manj “strupov” v obliki raznih enostavnih sladkorjev, bele moke, industrijsko predelanih mlečnih izdelkov, nezdravih slaščic in še bi lahko naštevali… in logično je, da se boste zaradi tega dobro, bolje počutili!

Kako torej dopovedati telesu, da je vse, kar poskušate, le to, da želite izgubiti nekaj odvečnih kilogramov!

Kako torej dopovedati telesu, da je vse, kar poskušate, le to, da želite izgubiti nekaj odvečnih kilogramov

Rate this post